Thursday, August 22, 2013

Kenapa kambus isu #LahadDatu ? @najibrazak wajib dedah segera walau jalan berliku. #Malaysia #merdeka

Masih ramaikah lagi di antara kita rakyat Malaysia yang ada rasa sebak hiba melihat foto ini melainkan keluarga mangsa  ? 

Al-Fatihah,

Mungkin ada di kalangan pembaca blog ini akan berbisik sinis di hati dengan ' Ahh!! ini isu lapuk , tak ada cerita, saja nak buat cerita'. Namun pada ambo yang tak berapa pandai politik chipsmore (kejap ada kejap tak ada) tetap menyifatkan kejadian di Lahad Datu menjelang sebelum PRU-13 yang dulu masih belum pun dibincang secara forensiknya apatah lagi untuk menyimpulkan akan kesudahan siasatannya. Betul tak apa yang ambo royak ni?

Bermulanya 9 Februari 2013 tatkala semua parti politik sibuk meraih undi rakyat Borneo dengan lagu 'TANYA SAMA NAJIB APA SEBAB GOYANG , NANTI JAWAB NAJIB SABAH NAK HILANG' negara di gemparkan oleh pencerobohan pengganas Sulu Jalalul Kiram yang memasuki Felda Sahabat, Kg Tanduo lahad Datu. Ke ada yang dah lupa?

Maka ambo pendekkan ceria inilah kesudahan peristiwanya pencerobohannya bukan berakhir siasatannya.


Kesudahan peristiwanya : 'Ops Daulat'

Anggota polis terkorban - 8 orang
Anggota polis cedera - 7 orang
Anggota tentera terkorban - 2 orang
Anggota tentera cedera - 5 orang

Di mana si isteri menjadi balu, si anak kehilangan bapa dan si ibu kehilangan anak menitiskan air mata yang tak dapat di bayar dengan harta dan kata-kata manis takziah dari serata negara. Hanya Al-fatihah dan bacaan Yassin menjadi pengubat jiwa sedekah setiap hamba.

Sebagai anak merdeka , ambo menuntut agar kesemua rakyat bangkit menuntut supaya PM Najib Razak menyegerakan pendedahan forensik dan risikan, apa sebenarnya yang berlaku di Lahad Datu tempoh hari sebagai uncang jatidiri kami untuk kami alirkan ke segenap urat darah nadi kami akan bernilainya pemergian saudara kami dalam mempertahankan bumi Malaysia yang permai ini. 

 
Merdeka!! Merdeka!! Merdeka!!

1 comment:

  1. Usah risau siapa yang terlibat tidak akan didedahkan sebab engkau garu belaknag aku - aku garu belakang kau, yang sengsara adalah rakyat jelata , tak percaya tanay Hishamuddin , dimana dia 'akan keluarkan amaran' kepad sesiapa yang cuba menabngkitkan isu lahad datu lagi

    ReplyDelete