Wednesday, October 2, 2013

#Malaysia pun boleh cuba #shutdown kerajaan untuk sebulan seperti #America . Ada berani @Najibrazak?



Di Amerika Syarikat , pentadbiran federal telah di 'shutdown' kerana tidak ada kesepakatan dan kata putus delam bentangan 'Obamacare' di kongres.  

Inilah akibatnya jika 2 pihak bertentangan dalam politik gagal dalam mencapai kata sepakat walau dalam hal yang penuh kebaikan dan kebajikan .


Akhirnya akibat pertentangan pendapat antara parti Liberal Demokrat dan Konservatif menjadikan rakyat sebagai korban .

Jadi sebagai contoh teladan Amerika untuk Malaysia adalah kedua parti BN dan Pakatan seharusnya mengambil kesepakatan dalam hal-hal yang mendatangkan kebaikan kepada rakyat dan berimbang dengan kemampuan kerajaan mengendalikan sesuatu perlaksanaan .

Contohnya ini.


Jenayah meningkat , si bangang ni komplen pada kerajaan tak buat kerja la, tak selamat la,,,bla bla bla. Tapi bila orang nak buat rang undang-undang nak benteras jenayah si bangang ni jugak lah yang malalak di parlimen bantah macam dia pulak si penjenayah. Kumpulan ni dikira bodoh , bangang,  gila, tok reti baso.

kata arwah P. Ramlee ' Lebih baik lah kau jadi haiwan dari jadi manusia' ...Memalukan!!.  
    

1 comment:

  1. Ambo suka kalu buleh buat shutdown kat Kelante tu, cuba acu trai sebulen dua. JPP, pejabat pusat cuti 2 bulen taksoh kijo. Bia klinik, sekolah, polis, bomba, kapaterbang, bas trnsnsinal dll cuti shutdown belako. Lagu mana jadi.

    ReplyDelete